آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ایجاد ۱۰۰ جایگاه شارژ «من کارت» تا پایان سال

  • کد خبر: ۳۵۸۱۲
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
ایجاد ۱۰۰ جایگاه شارژ «من کارت» تا پایان سال
دستگاه‌های الکترونیک صدور بلیت تک سفره با هدف تسهیل در تردد شهروندان به شبکه حمل و نقل شهری اضافه می‌شود
علی رضایی | شهرآرانیوز؛ از مدتی قبل گله‌هایی از برخی شهروندان به دست ما می‌رسد که حاکی از کمبود من کارت یا جایگاه‌های شارژ من کارت در شهر است؛ گله‌هایی از این دست که «هر جای شهر می‌گردم امکان خرید من کارت نیست. مگر قرار نبود پول به طور کامل از چرخه تردد ناوگان حمل ونقل عمومی حذف شود»، «تعداد باجه‌های شارژ من کارت کم است. لطفا مسئولان برای افزودن تعداد باجه‌ها اقدام کنند.» این دغدغه‌ها و موارد مشابه آن از جمله مسائلی است که همواره توسط شهروندان به طرق مختلف با ما در میان گذاشته می‌شود. چند سالی است که روند توسعه شبکه بلیت‌های الکترونیک در حمل ونقل شهری، در قالب من کارت رو به افزایش است. از سویی نیز استفاده از اتوبوس، مینی بوس و مترو تنها از طریق من کارت و البته پول نقد در اتوبوس و مینی بوس و بلیت تک سفره در مترو امکان پذیر است؛ ازاین رو مسئولان حوزه فناوری ارتباطات شهرداری مشهد برای ایجاد باجه‌های فروش و شارژ من کارت از طریق شارژ فیزیکی و ایجاد نرم افزار‌های مختلف از طریق مجازی، امکاناتی را برای شهروندان فراهم کرده اند تا افرادی که می‌خواهند از طریق سیستم حمل ونقل عمومی جابه جا شوند در کمترین زمان و فاصله ممکن یا کارت خود را تهیه کنند یا برای شارژ آن اقدام کنند.

دستگاه‌های شارژ جدید در راه است

البته برخی همشهریان همچنان معتقدند که چه از نظر خرید کارت و چه از نظر نقاطی که می‌توانند کارت‌های خود را شارژ کنند با مشکلاتی مواجه اند. ازاین رو مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با قبول کمبود در توزیع من کارت اعلام کرد که به زودی ۱۰۰ دستگاه شارژ من کارت و صدور الکترونیک بلیت تک سفره مترو در ایستگاه‌های مترو و برخی از نقاط شهر نصب خواهد شد.

کمبود نداریم

محمدجواد رجائیان در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه هیچ کمبودی در صدور و توزیع من کارت وجود ندارد، اظهار کرد: در شهر مشهد ۵۰‌مرکز عرضه من کارت وجود دارد که روزانه ۲۰۰ کارت نیز در این مراکز به فروش می‌رسد و هیچ محدودیتی از نظر عرضه به بازار وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ادامه با بیان اینکه برای موضوع شارژ من کارت راه‌های مختلف حضوری و غیرحضوری پیش بینی شده است، افزود: در مدل حضوری شارژ من کارت، اکنون ۱۴۵۰ عامل شارژ این کارت وجود دارند که این عاملان بیشتر در اطراف ایستگاه‌های اتوبوس و واحد‌های تجاری قطارشهری مستقرند. وی ادامه داد: همچنین ۳۱ باجه فروش و شارژ من کارت در پایانه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس و ۱۸۳ دستگاه شارژ الکترونیک در ایستگاه مترو و پایانه‌های اتوبوس رانی مستقرند. رجائیان بیان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق گوشی همراه خود و با استفاده از نرم افزار کیپاد، من کارت خود را شارژ کنند. شهروندان می‌تواند با مراجعه به نرم افزار بازار یا از طریق سایت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد این نرم افزار را دانلود کنند.
وی با بیان اینکه در جانمایی عاملان و باجه‌های فروش من کارت سعی شده است در همه نقاط شهر مشهد و با توجه به وضعیت حضور مردم و شلوغی نقاط، باجه‌ها و دستگاه‌های الکترونیک نصب شود، تصریح کرد: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق نقشه شهرمن، تمامی باجه‌ها و عاملان فروش شارژ من کارت را در هر نقطه از شهر پیدا کنند.

پایان کمبود‌ها تا پایان سال

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تأکید کرد: در راستای افزایش دسترسی و رضایتمندی شهروندان در موضوع شارژ من کارت، علاوه بر ۱۳۸ دستگاه شارژ من کارت قرار است تا پایان امسال با افزوده شدن دستگاه‌های جدید الکترونیک شارژ با قابلیت شارژ من کارت و صدور بلیت تک سفره مترو در ایستگاه‌های قطارشهری مشهد و برخی از نقاط شهر نصب شود که اضافه شدن این تعداد دستگاه نیز می‌تواند بخشی از کمبود‌ها را جبران کند. وی افزود: نصب دستگاه‌های الکترونیک شارژ من کارت با قابلیت صدور بلیت تک سفره مترو، برای اولین بار است که در شهر مشهد انجام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->